Reklamation
Eventuella fel eller avsaknad av produkter vid leverans från Badmintonshoppen ska uppmärksammas till oss inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Det är din skyldighet att ange och på begäran visa hur felet visar sig. Om du upptäcker ett fel ska du snart vända dig till Badmintonshoppen på mail – kundservice@badmintonshoppen.se.
Du kan som utgångspunkt enbart reklamera fel som visar sig senast två år efter att varan har levererats. För varor med begränsad hållbarhet är din reklamationstid begränsad till den enskilda produktens förväntade hållbarhet. Som konsument har du 2 års reklamationsrätt, vilket betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen och produkten. Detta kräver självklart att reklamationen är giltig.
Så gör du om du har en reklamatioN
Har du en vara som är köpt hos Badmintonshoppen som du vill reklamera, kan du göra detta på följande sätt:
– Ta en eller flera bilder av varan och dess skada eller på det som saknas
– Skicka ett mail med bilderna, en förklaring till vad som har hänt med produkten samt ordernummer, din mail och telefonnummer till info@badmintonshoppen.se
– Skriv även gärna i mailet hur mycket du har spelat och vart u har spelat
– Vi behandlar nu din reklamation i samarbete med vår leverantör och vänder tillbaka så snabbt som möjligt – oftast inom 1 vecka.
Vi refunderar fraktkostnaderna från då du returnerade varan, när reklamationen är berättigad.
Returvaror skickas till:
Badmintonshoppen.se
Cikorievej 24
5220 Odense SØ, Danmark